Monday, November 1, 2010

Rahsia makanan dan kaitan dengan se*s - Bahagian Kedua









Ni sambungan entry ini .


5.     Kacang badam

Umum mengetahui bahawa kacang badam merupakan sumber utama asid lemak yang sememangnya diperlukan oleh tubuh badan seorang lelaki untuk keseimbangan hormone dan menjadikan mereka lebih sihat. Malah aroma kacang badam juga dikatakan mampu meningkatkan g*haira(h) wanita. Badam juga enak dijamah begitu sahaja kerana ia berkhasiat dan tidak perlu sebarang penambahan bahan perisa atau gula untuk dinikmati.

6.    Telur

Telur merupakan bahan makanan yang kaya dengan kandungan vitamin B5 dan B6. Ia membantu keseimbangan hormone dan mengurangkan gejala stress atau tekanan walaupun kadangkala kedua-dua elemen ini saling diperlukan untuk mewujudkan rasa g*haira(h). Sejak zaman dahulu lagi, telur menjdi lambing kesuburan dan peoses kelahiran semula. Untuk meningkatkan g*haira(h) se*sua(l), anda digalakkan untuk mengambil telur secara mentah untuk meningkatkan stamina bukan sahaja untuk aktiviti yang macam tu, malah apa juga aktiviti yang memerlukan penggunaan tenaga yang banyak.
Patut lah ibu bersalin ada yang dibagi telur ayam, mentah atau tak, saya tak sure untuk meningkatkan tenaga..


7.    Hati

Hati ayam pula kaya dengan kandungan glutamine yang berkesan untuk membangkitkan libido apabila ia semakin menurun. Hati ini enak dihidangkan sama ada digoreng atau dimasak bersama bahan-bahan lain. Hati juga dikatakan amat baik untuk menambahkan kandungan darah bagi individu yang mengalami masalah kekurangan darah.

8.    Coklat

Coklat bukan sahaja digemari oleh kanak-kanak, malahan mak dan bapak kanak-kanak pun suka. Coklat sebenarnya kaya dengan kandungan alkaloid, iaitu sejenis theobromin yang mengandungi phenylethylamin. Pernahkah anda menonton filem Chocolat di mana si jejaka membancuh coklat dan diberi kepada si gadis dan rasa cinta makin membara? Ia disebabkan penggunaan phenylethylamin, sejenis bahan kimia yang dipercayai mampu menghasilkan perasaan ingin dicintai. Malah coklat gelap juga kaya dengan antioksida yang baik untuk tubuh dan membantu sistem iminisasi tubuh.
Patutlah, time hari Kekasih, atau sort of nak appreciate pompuan ni, laki rajin bagi coklat. Tu hak paham la.. hak tak paham, tak bagi apa jugak..



9.    Bawang Putih

Kajian saintifik mendapati bahawa bawang putih amat baik untuk menjaga kesihatan organ-orgam berkaitan se*s. Bawang putih sebenarnya kaya dengan kandungan alisin dan ia penting untuk meningkatkan aliran darah ke organ genital dan membuatkan seseorang itu mudah terang-sang.
    Yang saya dengar, bawang putih ni membusukkan bau badan.. tak sure sejauh mana betulnya..



Maklumat dipetik dari Majalah MIDI


Sekian informasi untuk hari ni. Semoga bermanfaat dan selamat beramal.





No comments:

Share

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails