Monday, October 25, 2010

Rahsia makanan dan kaitan dengan se*s - Bahagian Pertama







Er.. jangan birukan minda anda.. hahaha.. Kebetulan je nih.. terjumpa artikel ni dalam magazine lama, Midi Bil. 53, November 2008. Jadinya kalau kita share maklumat ni, tak rugi kat mana pun kan? So, tanpa melengahkan masa, saya bentangkan di sini maklumat berkenaan. Saya simplifykan untuk makluman kawan-kawan. Takut jugak jadik laman po*no nanti. Demi menyelamatkan artikel ini, diri ini, dan site ini, makcik dah letak bintang-bintang di tempat yang sesuwai. Andah payoh nak bace, sile bagitau kawe.. pepandai lah no.. hiks


Ramai antara kita tak sedar yang daya keinginan se*sual bukan sahaja boleh dirangsang melalui sentuhan, tetapi juga makanan. Mungkin aktiviti makan boleh sebahagiannya mempengaruhi akan keinginan yang macam tu. Jom kita tengok apakah antara makanan yang boleh menjadi pemangkin kea rah mencambahkan kasih sayang ini.

  1. Sayur seleri
    Sayur ini amat berkesan untuk meningkatkan rasa ghair*h se*sual terutama untuk merangsang se*sual. Ia mempunyai hubungkait dengan kandungan seleri yang kaya dengan androsteron. Androsteron merupakan sejenis hormon yang tidak mempunyai bau dan banyak dihasilkan melalui tubuh badan lelaki ketika pasangannya mula merasa terangs*ng. Seleri boleh dimakan secara mentah atau dijadikan sayur-sayuran di dalam sup dan sebagainya.



    ihsan dari sini

     
  2. Tiram mentah
    Khasiat tiram sememangnya tidak perlu disangkal lagi. Sejak zaman dulu, tiram sering dikaitkan dengan agen untuk meningkatkan se*s. Ini adalah kerana tiram amat kaya dengan kandungan zink yang dapat mengasilkan spe*ma dan testeron. Ia juga mengandungi dopomin yang meningkatkan keinginan benda alah tu lah. Penat nak tulis yang tu.. hahhaha





     
  3. Pisang
    Enzim bromelain yang terkandung di dalam pisang dikatakan dapat meningkatkan libido buat kaum lelaki. Selain bertindak sebagai sumber potassiumdan vitamin B, is juga kaya dengan riboflavin yang mampu meningkatkan kecergasan tubuh secara keseluruhan.




  4. Buah avocado
    Ia kaya dengan kandungan asid folik yang membantu untuk menambahkan tenaga. Selain itu, avocado juga kaya dengan vitamin B6, iaitu sejenis zat yang dapat meningkatkan hormone kaum lelaki dan potassium yang mengawal kelenjar tiroid bagi wanita. Potassium dan tiroid amat penting untuk meningkatkan libido baik lelaki mahupun wanita. Buah avocado boleh dipelbagaikan dengan menambahkan hirisan ke dalam salad, dibuat sup mahupun dimakan begitu sahaja.



    Ada lagi lima jenis makanan yang sewaktu dengannya. Nanti saya sambung lagi. Kita ambil pengajaran dari yang ni dulu..


    Semoga bermanfaat di dalam melayari bahtera kehidupan dan selamat beramal!


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails