Thursday, October 28, 2010

Roasted Almonds in Creamy Milk Chocolate Block







Pada suatu hari bekerja, di waktu lunch , ex bos saya yang cantik itu, telah memaksa meminta saya menemaninya ke Kompleks Bebas Cukai/ Cergasjaya yang tak jauh dari tempat saya mencari rezeki. Kebetulan ada sale kat situ. Sebelum keluaq dari tempat tu, kami singgah kat tempat yang juai coklat-coklat ni lah. Harga agak murah la gamaknya dari sopomaket biasa nih. Pilihan pun banyak, of international taste lah konon. Ada banyak jenama yang biasa ditengok dan dengar, tapi bos saya ni suruh ambik jenama Whittaker's ni lah. Kata dia, sejak balik dari NZ, melawat anaknya di sana, beliau ketagih dengan tajuk nih. So, tajuk-tajuk lain, sila letak balik arahnya katanya.



Ni yang saya ambil.. Roasted Almond in Creamy Milk Chocolate Block. Pilih antara yang ni dengan the bittersweet, last-last ambik ni because of the almond ja. Kalau bittersweet tu ada almond, awal lagi dah pegang. Ok lah yang ni pun, tak la over manis. Almond nut adalah seketul-seketul yang besaq you!



Banyak weyh.. block besar.. 250 gm.. RM 17 je.. Agak-agak kalau habis seketul nih, ada macam menimbun tembun tak? Tak kisah lah, yang penting makan dulu. Sesambil memicit button kat keyboad ni je dah habis stengah..


Enjoy!

2 comments:

Masni said...

salam kak hann...mkan sorang ja ka coklat tur.

Unknown said...

Salam Masni..

Thanks sudi singgah. Takat la ni, makan sorang lah.. meh la sama-sama menik mati.. :)

Share

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails