Monday, December 13, 2010

Bendi goreng rangup







Hari tu, sambil membuat Cendawan Goreng Rangup di di entry ini, ada pulak lebihan bancuhan tepung. Dan sambil menjeling, terpandang pulak akan bendi yang macam delisyez saja untuk dijadikan berkawan-kawan dengan cendawan-cendawan itu, Sambil nak test tengok akan penerimaan kanak-kanak berkenaan terhadap ujikaji baru itu. Kalau diikutkan dua daripada mereka itu suka sangat dengan bendi yang dijadikan antara bahan di dalam gulai atau kari  ikan.

Tapi, untuk yang ni.. depa layan jugak sikit.. tapi tak semeriah cendawan. Well, tak pe.. maknye habiskan.. hahahha.. sedap beb! Resipi sama macam hari tu. Cara makan pon sama.. hahah.



Saya perasan penceritaan saya di awal babak karangan adalah macam sesi skima jawapan peperiksaan.. Kebetulan musim exam di sini dan baru habis mesorat dengan bos yang sungguh hebat! Makcik terus penin. Tu yang jadi lagu tu.

Dan untuk yang rajin membaca coretan saya, saya memang sejak dua menjak  ni tak dan layan blog. Untuk kengkawan akrab alam maya saya.. u know who you are.. miss u dearly. Will reply coretan kengkawan later2 nanti. Stay tune!


5 comments:

Chik Mimi said...

mmg nampak sedap sgt bendi goreng tu Hann

kasihredha said...

miss u toooo..
tak pernah buat bendi goreng ranggup camni..mesti bestkan :)

Unknown said...

Chik Mimi..

Yup. Sedap, sebab ada manis2 bendi tu. Yang penting, tak berlendir

Unknown said...

Kak kasih..

Miss u verily!
best! saya suka. Kebetulan hari tu tengok satu magazine, ada dia buat macam ni, so, main celup je lah guna tepung yang sedia ada. Kalau ikut magazine tu, sama je dengan yang dibuat tu.

Kak Nik Ja said...

salam hann...crispy nampak itu bendi..tak sangak bendi bole wat goreng!!! can try next time!!

Share

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails