Thursday, November 4, 2010

Sup Ikan Bersu'un untuk mangsa banjir







Masuk hari ni, dah tiga hari cuti disebabkan bencana alam yang melanda. Dan sejak itu juga bermalasan untuk berblog, walaupun bermalasan itu sangat tidaklah baik.

walau banjir melanda, hidup kena teruskan. Memasak dengan hanya apa yang ada dalam peti simpanan untuk mangsa banjir di rumah, sapa lagi kalau bukan the fabulous four itu.



Makan nasi dengan sup panas di waktu hujan dan sejuk adalah sangat menyelerakan. Penyediaan adalah sangat simple, dan main campak-campak je. Untuk memvarietikan sup, saya tambah su'un sebagai penghias. Amat lazat kalau ada ikan kering dan sambal.. Bukan setakat banjir di luar rumah, dalam mulut pun banjir.. hehe

Enjoy!

2 comments:

zarin said...

salam kunjungan balas
sedap ayam kung pao ni...
rumah kena banjir ke?

Hann said...

Dear zarin,

terima kasih sudi singgah.
Rumah tak dinaiki air, tapi semua jalan utama keluar dari kawasan ni dinaiki air dan tak boleh nak lalu.. terkurung dalam rumah je lah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails