Sunday, July 4, 2010

Sehari Sebiji Epal





Makan sebiji epal sehari dapat menjauhkan kita dari berjumpa dengan doktor, melainkan doktor tu tinggal serumah dengan kita.. hehe. Walaupun sebiji epal mengandungi vitamin C yang rendah, ia adalah antioksida dan flavonoids yang mampu menambahkan aktiviti untuk vitamin C. Ia membantu menurunkan risiko barah usus, sakit jantung dan angin ahmar.



Paling mudah untuk ambil epal ni, selain menjimatkan masa dan tenaga nak memerah air dari sebiji adalah, pegi kedai, oder jus epal. Kat pasaraya pun ada yang dah siap untuk diminum. Senang kan? Especially untuk orang yang sering kekalutan dihimpit waktu, macam saya.

Semoga bermanfaat dan selamat beramal!

2 comments:

Suzi said...

salam singgah kembali hann.

epal adalah antara buah yg paling anak2 akak suka...masa kat adelaide dulu buah nilah antara yg selalu ada kat rumah sbb murah ...

Hann said...

Salam Kak suzi,

Terima kasih sudi berkunjung.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails