Saturday, June 26, 2010

Kemarin yang Tragis





Kemarin adalah hari yang sangat tak best seronok. Sedari pagi, semua yang saya buat, pasti ada yang tak menjadi.

Memandangkan lama saya tidak menjadi "bread maker machine".. maka tengaharinya saya luangkan masa  untuk menjadi yang demikian, selama setengah jam, atau sejam lebih.. kurang pasti sebab sambil layan kanak-kanak ni menjelajak kartun kegemaran. Sambil menguli, empat pasang tangan comel menguli juga. jenuh juga aksi menepis. Ada seorang yang suka makan tepung yang diuli sebelum masuk pusat pembakaran. tak berbaloi petang kemarin.. mungkin banyak kesalahan di dalam mengukur penimbang, menuang bahan-bahan, membaca resipi. Tu belum masuk aksi dengan kanak-kanak yang sungguh seronok melayan saya di dapur sambil memanjat, dan macam-macam lagi. Yeah! Salah saya.. yang diuli sejam itu hanya naik 1/4 dari yang sepatutnya. saya merajuk.. lambat lagi nampaknya nak jadi mesin itu semula.


gambar dan cerita yang kurang kaitannya

 Hargailah alam..

Pistol b crash bdaman yang digunakan dalam adegan peperangan kemarin


No comments:

Share

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails