Tuesday, October 12, 2010

Petua : Menegangkan kulit muka







Bila umur makin meningkat ni, elok lah jaga-jaga. Ditakuti kalau tak berjaga, makanya kedut akan mudah sangat kelihatan. Tengok diri sendiri pun naik pening, apatah lagi kalau orang lain tengok. Kena ada inisiatif untuk ni. Selalunya bahagian yang paling nampak kedut-kedut ni adalah bahagian mata, i.e hujung mata dan bawah mata. Kalau nak agak umur sesorang tu, maka lihatlah di kedua kawasan tersebut. Boleh guess umurnya, melainkan dia memang awet muda. Umur 30 lebih pun orang nampak macam 17.



So, macam mana nak tegangkan kulit muka? Ambil tepung ubi kayu dan mentimun. Timun hendaklah disagat/dihancurkan terlebih dahulu. Campur kedua-duanya dengan sedikit air. Kacau rata. Pastikan tidak terlalu cair. Selepas itu, sapukan ke muka dan biarkan ia kering. Kemudian basuh. Dengan cara ini dapat menegangkan kulit muka serta nampak lah muka macam putih dan gebu sikit. Secara tak langsung, kulit akan menjadi segar.

Senang kan? Jom cuba!

Semoga bermanfaat dan selamat beramal!

2 comments:

Aina said...

Hai hann,very informative blog.Saya follow n link ye.TQ.

Hann said...

Hai aina.

Terima kasih sudi singgah. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails