Thursday, October 7, 2010

Petua : Gigi lebih putih







Antara cara yang dipetuakan selain dari beli di kedai ubat gigi untuk memutihkan gigi dan ubat khusus nak putih gigi, adalah dengan menggunakan garam halus saja. Senang kan? Within capaian saja.

Mula-mula ambil garam halus sebanyak satu sudu. Campurkan dengan titisan air, tapi jangan banyak sangat. Cukup sekadar lembap dan mudah untuk mnecoleknya. Kemudian gosoklah garam tadi pada gigi anda. Sebaiknya gunakan berus gigi yang rapat. Beruslah berulang kali dan ulangi selama satu hingga dua minggu.




Masa saya tak berapa dewasa dulu, mak saya ada cakap, kalau sakit gigi, atau gigi mulai haus, kumurlah air garam, InsyaAllah akan mengurangkan rasa sakit atau ngilu gigi. Cikgu pun ajar dulu-dulu macam tu. Sama dengan kes telaga buruk, benda yang sama, kumur air garam. Saya je masa sengsara hari tu lupa akan petua ni, sehingga saya menulis entry ni. Teruk kan?

Semoga bermanfaat dan selamat beramal!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails